دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
هیئت خادم الرضا(ع)

حجت الاسلام زند قزوینی گفت: یکی از مقدمات ظهور امام عصر(عج) شناخته شدن امام حسین(ع) در نقاط مختلف دنیاست و این موضوع در سال های اخیر با گردهمایی بزرگ و جهانی اربعین تا حد زیادی محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی زند قزوینی در دومین شب مراسم بزرگ عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) قم که در ورزشگاه شهید حیدریان این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت این ایام اظهار کرد: گفته اند که حضرت سیدالشهدا(ع) فرزندی به نام "عبدالله" داشته و در همان شش ماهگی در کربلا به شهادت رسیده است.

وی افزود: برخی می گویند که او همان حضرت علی اصغر می باشد و دلیل اینکه پیامبر اکرم(ص) هم امام حسین(ع) را اباعبدالله خطاب کرده اند، علاوه بر این موضوع، سرآمد بودن ایشان در بین بندگان خداست.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) اظهار کرد: برخی از علما گفته اند حضرت سیدالشهدا(ع) معلم توحید است و اگر امام حسین(ع) نبود، بندگی برای خدا باقی نمی ماند.

وی بیان داشت: علما جمله معروفی دارند که خلاصه ای از ده ها آیه و روایت است و در آن گفته می شود که "الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء"؛ یعنی پیامبر، اسلام را بنیان نهاد و آن را کاشت و امام حسین(ع) آن را آبیاری کرد و به پایداری رساند.

زند قزوینی نقش امام حسین(ع) در حفظ و نشر آموزه های اسلامی در تاریخ بشر را نقشی بسیار کلیدی و مهم برشمرد و گفت: اگر امروز عالم اسلام، شیعه و سنی نماز می خواند، حج می رود، قرآن می خواند، بندگی خدا می کند، اگر حجابی هست، اگر دینی هست و اگر دوری از گناهی هست از برکت خون سیدالشهداست.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود: خدای متعال وقتی که آسمان هفت گانه و زمین هفت گانه را آفرید، برای تزئین و مجلل کردن آن ها همه جا نام حسین(ع) را نوشت. زینت آسمان ها و زمین حسین(ع) است.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) را همه دنیا می شناسند و نام ایشان پس از ۱۴ قرن همچنان بر زبان ها جاری است، تصریح کرد: امام حسین(ع) کسی است که در نقاط مختلف دنیا محب دارد؛ این همه حسینیه در سراسر دنیا، این همه هیئت حسینی در جای جای جهان و این همه ذکر و یاد امام حسین(ع) در مراسم های مختلف و ایام گوناگون سال در نقاط مختلف دنیا گواهی روشن بر صحت فرموده پیامبر اکرم(ص) در مورد زینت بودن حضرت سیدالشهدا(ع) برای آسمان ها و زمین است.

وی گفت: بنا بر برخی روایات امام زمان(عج) در زمان ظهور برای معرفی خود می فرمایند: من پسر همان کسی هستم که عطشان در کربلای معلی کشته شد.

زند قزوینی اضافه کرد: از این روایت این نکته فهم می شود که یکی از مقدمات ظهور امام عصر(عج) شناخته شدن امام حسین(ع) در نقاط مختلف دنیاست و این موضوع در سال های اخیر با گردهمایی بزرگ و جهانی اربعین تا حد زیادی محقق شده است.

وی اظهار کرد: رسانه هایی بین المللی که بسیاری از آن ها در اختیار صهیونیست ها است در سال های اول از انتشار اخبار اربعین اجتناب داشتند و آن را مورد سانسور قرار می دادند.

سخنران هیئت خادم الرضا(ع) خاطرنشان کرد: با گسترش و تداوم این گردهمایی بزرگ مجبور شدند دوربین ها را به سمت زائران حسینی بکشانند و از امام حسین(ع) هم سخن به میان آورند و گردهمایی اربعین امام حسین(ع) را جهانی تر کرد.

مراسم عزاداری دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) هر شب از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha